تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
ایران چهارمین کشور از نظر پیوند کلیه و تنهاکشور تجارت آزاد کلیه در جهان

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۰۸

رئيس جمعيت پيوند اعضاي ايرانيان با بيان اينكه سالانه بيش از 2000 پيوند كليه در كشور انجام مي‌شود، گفت: ايران در زمينه پيوند كليه جايگاه چهارم دنيا را به خود اختصاص داده است. دكتر علي اكبر ولايتي در هشتمين همايش نفس در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اظهار داشت: پيوند اعضا از دستاوردهاي اخير پزشكي بوده و اين كار به صورت علمي از نيمه دوم قرن 20 شروع شده است.
رئيس جمعيت پيوند اعضاي ايرانيان با بيان اينكه ايران خيلي زود به اين دستاورد پزشكي دست يافت، تصريح كرد: امروز ايران در زمينه پيوند اعضا در زمره كشورهاي پيشرفته قرار دارد.
وي با اشاره به انجام بيش از 2000 پيوند كليه در هر سال در ايران بيان داشت: ايران در زمينه پيوند كليه جايگاه چهارم دنيا را به خود اختصاص داده است.
ولايتي تاكيد كرد: در زمينه پيوند ريه نيز ايران حرف اول را در منطقه مي زند و تا كنون حدود 47 پيوند ريه كه نيمي از آنها پيوند دو ريه بوده، انجام شده است.
رئيس جمعيت پيوند اعضاي ايرانيان با اشاره به اينكه سرعت انجام پيوند قلب در ايران بسيار بالا است، گفت: در سال گذشته هر دو هفته يك پيوند در مركز مسيح دانشوري انجام شده است.
وي تاكيد كرد: گرفتن جشن 1000 پيوند كبد در شيراز و انجام بيش از 20 هزار پيوند كليه و حدود 76 پيوند قلب حاكي از دانش بالاي ايران در اين زمينه است.
رئيس بيمارستان مسيح دانشوري در پايان خاطرنشان كرد: سرعت پيشرفت متخصصان ايراني به جايگاهي كه كشورهاي غربي اخيرا به آن دست يافته اند، حاكي از بيداري مجدد استعدادهاي ايراني در دستيابي به قله هاي علم است

این در حالی است که متاسفانه بدلیل آزادی تجارت کلیه در ایران , در بخشهای اقتصادی و اجتماعی در مورد این پیوندها مشکلات عدیده ای گریبانگیر اهداکنندگان و دریافت کنندگان این اعضا می باشد

 

fuck

نشریات الکترونیک

fuck

مقالات عمومی و تخصصی

fuck

تورمجازی و گالری تصاویر

fuck

پزشکان و متخصصان مجموعه آپادانا